FLOWJOOGA JA ASTANGAJOOGA

08.10.2020

Flowjooga aloitetaan alkuhiljentymisellä ja herättävillä alkuliikkeillä.
Tutustutaan perusasanoihin, eli fyysisiin jooga-asentoihin ja etsitään oikeita linjauksia liikkuen rauhallisesti hengityksen mukaan.
Flowjoogan lopuksi rauhoitutaan yin joogan rentouttavin, pikäkestoisin venytyksin.
Yin on restoratiivinen ja terapeuttinen joogamuoto, joka rauhoittaa kehoa ja mieltä.
Flowjooga vahvistaa ja virkistää kehoa, sekä lisää kehon liikkuvuutta ja tasapainoa rauhoittaen samalla mieltä.
Sopii sekä aloittelijoille, että aiemmin jooganneille. 

Astangajooga on dynaaminen ja fyysinen joogalaji joka kehittää kehon joustavuutta ja mielen keskittymistä,
sekä voimistaa, venyttää ja puhdistaa kehoa.

Astangajoogassa samanlaisina toistuvien liikesarjojen välissä ei ole välirentoutuksia.
Asanoihin eli jooga-asentoihin yhdistetään tietoinen ja rauhallinen ujjayi- hengitys.

Jatkotason astangassa tehdään aurinkotervehdyksiä jo yleensä omaan tahtiin (koko seisomasarjaa), sekä tutustutaan osaan istumasarjan asanoihin, sekä kaikkiin loppuliikkeisiin.
Sopii alkeiskurssin käyneille.
Alkeismysore on harjoittelua omassa tahdissa tehtyyn harjoitukseen ja kun sarjat alkavat olla jo omassa muistissa, niin siirrytään vähitellen kohti mysorea.